Påminnelser

Jag har varit ledig några dagar men inte har det varit någon vila för det. Att flytta och renovera en lägenhet tar tid och trött blir man. Den här veckan ska allting flyttas och det ska bli spännande. Jag vet att många av er nya studenter känner likadant. Det är ett stort steg att flytta till en ny stad som vissa av er kommer göra. Det är mycket att tänka på som vi redan tipsat er om så som att adressändra, lära känna städerna Falun/Borlänge, vara med på introduktionen, boende och bostadsgarantin samt andra små tips. Jag hoppas att ni sugit åt er all information nu och redan fått tag på en lägenhet. Härifrån börjar äventyret!

Nu har ni alla fått våra brev också. Tänk så mycket som vi kämpat för att alla ni skulle få ett varsitt brev. Jag hoppas ni har läst det!

Har ni pratat med Per eller Markus än? Hoppas ni ställt tusentals frågor och känner er mätta med information inför starten av er studietid. Sedan undrar jag också om någon slog rekordet på att prata med Markus mer än 45 minuter? Om man ska lyckas slå den tiden så lär man nog ha en hel del frågor på lager.

Vid det här laget borde ni  väl också hunnit besöka du.se/welcome? Där finns massvis med viktig information som ni måste kolla igenom innan ni kommer till inskrivningsdagen, så glöm inte det!

Nu ska jag inte påminna er om mer information. Det jag egentligen vill säga är att det är super viktigt att ni tar del av all information och att ni skriver in alla viktiga datuom och händelser i kalendern.

Nej vänta! Jag har två saker till att påminna er om!

- Att köpa en kalender är faktiskt ytterligare ett tips. Ni kommer ha mycket att hålla reda på under studietiden.

- Som vi redan tagit upp så är Studentguiden riktigt bra att läsa och det får ni faktiskt inte heller glömma!




Kurbits!


Madelene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0