Gyllene tillfälle!



Bilder tagna på upploppsdagen i Falun, höstterminen då jag började plugga, som bestod av roliga lekar på stan och massa knasigheter! Vilken underbar dag!


Introdiktionen, en tid av skratt, nya bekantskaper, roliga aktiviteter, nya äventyr och nya minnen som kommer etsa sig fast på näthinnan! Jag tyckte denna tid var otroligt rolig när jag började och jag lärde känna mycket folk och var en bra vägvisare in i det nya studentlivet. På bara några dagar hade jag lärt känna många trevliga, knasiga, smarta, roliga och underbara människor och många av dem är mina närmsta kompisar här i Falun nu. Jag vill helt enkelt slå ett slag för introveckorna som Dalarnas studentkår anordnar. Gammal som ung; delta i dessa aktiviteter. Det finns något för alla. Förnöjelserna blandas med föreläsningar som kåren ordnar, bland annat i studieteknik.


En av dem som anordnar och planerar detta in i minsta detalj är Per. Jag ringde upp honom  och frågade varför han tycker att det är så viktigt att delta och han svarade bland annat att det är för att lära känna många nya människor som du kommer att umgås med under din studietid. Man lär känna folk för hela din studietid och inte bara för dessa två vecckor. Man lär känna folk från andra program än det program man själv ska läsa och även gamla studenter. Per menar att plugga på högskolan är så mycket mer än bara studierna utan att det sociala livet är otroligt viktigt.

På schemat står bland annat; kårinformation, upploppet, skattjakt där man lär sig att samarbeta, flottrace, spelkväll, melodikryss, 10-kamp  och så såklart introduktionssittningen som avslutning på introveckorna! Missa det inte, det är ett minne för livet! jag lovar!



Kurbits!


Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0