Engagera dig i kåren

Jag skulle vilja slå ett slag för att engagera sig i kåren. Det finns många olika delar att engagera sig i. Vill du vara bartender, serva dina vänner och studiekollegor med en öl eller två? Vill du stå i garderoben eller vara entrepersonal  och vara det  första ansiktet som studenterna möter när de kommer till en kårkväll? Man ingår då i en grupp om cirka 10 personer som jobbar tillsammans. Sedan finns det massa olika grupper som roterar så man inte ska behöva (om man nu inte vill) jobba hela tiden.

Inget kräver någon förkunskap, det är bara att haka på. Lär känna massa nya vänner och ha SKOJ!!

Gillar du att sport och ha skoj? Ett förslag till att ha skoj och träna smatiding är att gå med i HIFF. HIFF är Högskolans idrottsförening i Falun. Det är en förening inom kårens verksamhet som vänder sig till alla sport- och leksugna studenter inom Högskolan Dalarna. Dt finns massa olika saker att vara med; fotboll, innnebandy, hockeybockey, dans, badminton och massa annat roligt finns på schemat. HIFF menar att all rörelse bra rörelse så därför arrangeras varje termin flertalet turneringar med fokus på laganda, hälsa och ökad gemenskap!


Själv ska jag nu ta mig ner på stan från Lugnet på cykel. Det får bli min motion idag! Och tänk då på att jag cyklade upp hit också. Det är en pers! Svädsjöbacken är härlig ( i alla fall nerför)

 



Kurbits!


Jennifer



Kommentarer
Postat av: ellan

BOSS då dom sportar väl också?

2009-08-13 @ 16:04:01
Postat av: jennifer

Självklart gör dem det. Det är borlänges idrottsförening och de sysslar med samma lika sak. Tänkte ta upp det i ett senare inlägg och även alla andra föreningar som kåren har.

2009-08-13 @ 17:42:24
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0