Fredag, Filurare och Velodromia

.. det är ganska konstigt att veckorna går så fort egentligen. Jag har många gånger funderat på detta fenomen, för egentligen är det väl så att veckorna inte alls går fort? Ja, men tänk bara under januari, då går ju inte veckorna fort. Då är de hur långa som helst. Varför? Är det så att alla dagar egentligen går lika fort året om fast det inte alls känns så. Men OM det är så att veckorna i januari går långsamare än de i maj, vem har då bestämt det och framför allt varför!

Visst, på sommaren är det roligare att vara ute och hitta på roliga saker. Men det finns ju hur många roliga saker på vinter man hittar på också. 
Hum ibland är det inte lätt att vara en filurare, undra om alla mediekurser här på högskolan kan vara en bidragande faktor till mitt filurande. Man ska tänka mycket om allt och det är bra om man har funderingar och åsikter om det mesta. Bildproduktionskurserna påpekade ju även vikten av att kunna se detaljer. En kombination av detta resulterar i en filurare som jag. 

Faktiskt är jag ganska nöjd över det resultatet för det har hjälpt mig att se det intressanta med alla människor.
Som Theo Härén sa igår på Velodromia-eventet, ett geni är en som kan mycket men vågar komma på nåt som är bättre. Därför när jag blir stor ska jag använda mina erfarenheter och utveckla lika långa veckor året om!

På tal om Velodromia, en kanonkväll tillsammans med studenter, företagare och entreprenörer. Det fullkomligen kryllade av inspiration under aftonen. För er som behöver inspiration och hamnat i en kreativitetsvacka hoppas jag att NLE ordnar ett Velodromia nästa år också.
Då avslutar jag detta blogginlägg, innan det är dags för mig att dra mig mot Mediehuset, med ett TACK Velodromia. Jag är väldigt inspirerad!

Peace out  //Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0