Vår andra dag!

åh, ingen av oss har hunnit uppdatera sedan förra inlägget.

Det är verkligen fullt upp under dagarna! har precis skickat iväg det sista till FISU och SAIF.

Ska dock berätta lite om dagen för er innan jag ska krypa ner och sova.

Vi började tidigt, och då jag inte kunnat sova under natten ska jag säga att jag var riiiiiktigt trött när jag klev ur bilen i Borlänge (bor i Falun).
Jag, Ted och Jonas hade morgon möte, bestämde exakt vem som skulle åka vart idag.

Jag och Ted åkte direkt ut till målområdet för dagens långdistans, det blev att prata med lite folk, få gå ut i skogen för att se dem in action så att säga, sen blev det att fotografera dem som gick in i mål allt eftersom dem kom.

sen delades medaljerna ut och jag fick några bra bilder, om jag nu får anse det själv vill säga.

Jonas han var iväg med ansvariga för den här tävlingen och personer från Spanien, för spanien är kandidater till nästa orienterings VM så han skrev artikel om det plus tog bilder. Mycket bra jobb.

Här kommer lite länkar ni kan kicka på:

http://www.fisu.net/en/2010-WUC-Orienteering-Update-Meetings-2644.html?idProduit=867     <-- bilder som jag tagit

http://www.fisu.net/en/2010-WUC-Orienteering-Update-Opening-Ceremony-2644.html?idProduit=873  <-- även om bara mitt namn står med så har Ted och Jonas lika stor del i det som jag.  (vet faktiskt inte riktigt varför bara mitt namn står där)

aja, nä nu måste jag verkligen sova om jag ska vara pigg imorgon.

Imorgon ska vi lyssna på lite seminarie, faktiskt med lite personer som nog några nuvarande studenter känner till. vill ni veta vem får ni titta imorgon kväll!

Sen ska vi självfallt övervaka sprinten och den är lite speciell, den ska springas i Borlänge centrum.. 

aja ska försöka uppdatera under dagen imorgon.. men kan inte lova allt för mycket.


// Helena, MKV inrk Idrott utsänd på Student VM i orientering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0