Inofficiella Nyheter

Så. Tiden har varit knapp sedan vi började arbeta med Studentorienterings VM här i Borlänge.
Jag heter Ted Hammerin och är lite "nygammal" här på högskolan efter en utbytessejour borta i England. Rakt in i hetluften brukar det ju heta och det här har inte varit något undantag. Det har redan nämnts här, men första dagen tillbringade jag ute i skogen med delar av Svenska orienteringslandslaget på den officiella testbanan.
Jag lärde mig aldrig riktigt orientering under skoltiden och gjorde inget vidare försök nu heller, istället tog jag rygg på Klas Bringert från den svenska delegationen, något han kallade att ta "köttschnitzel". Jag antar att han var köttet.
Hur som helst, jag är väl tillbaka där jag fortfarande har chansen, bakom tangenterna.
Dagarna här innebär ett rätt intensivt arbete. Pressmeddelanden, nyheter och allmän koll på mediasituationen.
Tydligen börjar det närma sig val i den internationella studentidrottssituationen. Många av de högre uppsatta har sina mer eller mindre udda krav som vi ser till att tillfresställa så gott det går. Allt är ibland lite väl officiellt och skitnödigt,  att vara politiskt korrekt verkar vara number one. Det är i alla fall intressant att följa, skådespelerit bakom kulisserna.
Seminariet idag hade förresten en riktig höjdare. Högskolan Dalarnas professor Michail Tonkonogi briljerade som vanligt. Många av de idrottsvetare som gick in i Maximteatern imorse gick därifrån rätt konfunderade och ifrågasatta. Kul och bra såklart, att vi har en så kompetent professor vid Hda! Jag såg givetvis till att skriva upp hans insats rejält i de officiella och internationella nyheterna!
Annars njuter jag rätt mycket av att sitta här i Scandics hotellobby och se interesanta människor passera.
Asiaterna gör helt klart det färgstarkaste intrycket här i Borlänge. Glada och tacksamma människor det där. Måhända blåbär i Orienteringssammanhang. Än så länge har de varit mer intresserade av att bjuda på färgglada filtercigaretter från den klassiska diktatorn Mao Tse Tungs hemstad.
Cheers
Ted

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0