Torsdagens veto!

Torsdagens 'bra att veta' rör... Studentservice!!!!!

Japp, Högskolan Dalarna vill, hoppas och tycker ju att alla studenter ska trivas och må bra på alla sätt och vis. Därför har vi en egen Studentservice, de fungerar ungefär som en mekaniker gör för en bil, en tandläkare för tänderna och en pizzabagare för en bakis student. Är ni med?

Om man behöver veta något speciellt innan man kommer till oss som kan göra vardagen bättre under studietiden kan man kontakta Studentservice, kanske vill man fråga om det finns handikappanpassade toaletter, hissar, finns det V.I.P-parkeringar till mitt lyxåk som jag behöver ha uppsikt över under dagen osv.  

Studentservice/hälsan är till för DIG och du är välkommen att kontakta dem om du kanske känner dig orolig för nåt, känner dig lite stressad och nedstämd för att studierna kanske tar knäcken på dig. Undrar du hur det fungerar med kurslitteratur om man har dyslexi, du är kanske lite nervös inför att prata inför större grupper eller så kanske det är något annat i ditt liv du vill prata av dig om. Kanske är det någon som måste ha ett distansförhållande efter en flytt, vad vet jag?  

Information om detta hittar du såklart på du.se och så klicka vidare till Studenthälsan!


På tal om hälsa, nya studenter bör meddelas att "Sjuk" endast gäller om man har en bakterie eller ett virus i kroppen. Sjukdom som uppkommer dagen efter utgång klassas icke som "öööhhh, jag är sjuk, då måste jag få vara hemma från skolan idag.. bööötttt"

Självförvållad 'sjukdom' = Självförvållad hemsk dag i skolbänken!  




Hö hö//Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0