Första dagen på student VM

Godkväll kära läsare!

Det är en spännande dag som jag varit med om just nu! men innan jag går in på den tänkte jag berätta vem jag är och vad det är jag och mina medarbetare är och vad vi kommer skriva om här!

Jag som skriver ikväll heter Helena Olsson, läser Medikommunikation inrk Idrott här på högskolan Dalarna. Jag ska efter sommaren börja mitt sista år.
Mina medarbetare heter Ted Hammerin han läser samma pogram och samma år som jag, den sista av oss tre heter Jonas karlsson och han läser Mediekommunikation inrk Reklam och ska börja sitt andra år efter sommaren.

Vi kommer att under veckan gästblogga här på denna sida, för vi har tackvare våra utbildningar fått chansen att vara delaktiga under Student VM i orientering som börjad i dag i Borlänge.
I veckan kommer vi övervaka tävlingen framfallt men även sådant som händer runt om. Vi kommer fotografera och skriva artiklar till diverse hemsidor.

Då vi har nära sammarbete med FISU, som är det internationella förbundet för studentidrott och SAIF som är det svenska förbundet, kommer mycket av vårt arbete att gå genom dem.
Men även till den officella hemsidan för tävlingen.

Idag har varit startskottet och vi började klockan 09.00 med ett möte därefter har det varit full fart på oss.

Ted han var ute i skogen och sprang en testrunda, det kommer bilder senare det kan jag lova.
Vi har även varit med under själva invigningen och nu när jag sitter här och skriver så är det snart dags för mat och därefter kommer vår kväll att fortsätta  men jag lovat att uppdatera så fort vi har tid!

Håll utkick! 

// Helena Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0