Dagens 'Bra att veta'.

Nu när det snart är dags för att få det första antagningsbeskedet så tänkte jag att det skulle vara kanon att få massa bra tips här på bloggen. Vad man ska tänka på och tips på om vad man behöver osv.

Igår tipsades det om att hålla utkick efter antagningsbeskedet som antagligen kommer till veckan. =) Hoppas, hoppas på positivabesked.

Det som hör ihop med antagningen är ju Sista svarsdagen! När man fått beskedet så behöver man ju tacka JA. Detta kan man ju göra hur lätt som helst på studera.nu, bara att trycka i knappen JA. 
När är då denna sista svarsdag, jo, 30 JULI. Ganska fort efter du får ditt antagningsbesked med andra ord, så mitt tips är att ni inte väntar, fundera i någon dag och gå sedan in och skicka svaret. Annars är det grymt lätt att glömma bort, tro mig jag vet. Inte bra! =)

Andra bra att veta saker: 

- Fixa Internet så fort som möjligt. Dels behöver du det till att logga in på Fronter där du kommer att få tag i schemat, kurslitteraturen och annan information från läraren. Dessutom behöver man garanterat kolla Facebook under introduktionen. Vill inte säga snoka men kan va bra att kolla upp om klassens snyggo är singel eller inte. =)

-  Köp kurslitteratur i tid. Jag har själv aldrig prioriterat att köpa böcker innan till exempel, skor. Men det jag lärt mig är faktiskt att det är bra att skaffa böckerna i tid. Annars tar det alltid en himla tid, antagligen tar det slut eller så tar det 100 år att få det från Adlibris.

Ett tips som redan kan utnyttjas är:
- Handla på Sommarrean, för i början av hösten så kommer ni inte att ha tid, pengar eller ork att gå å handla. Därför är sommarrean ett utmärkt tillfälle att handla lite nya snygga grejer till introduktionsdagarna!!!



Under de första veckorna får man även förberedda sig på att det kan dyka upp konstiga figurer i stan.

  Foto: Emma Norman

 Foto: Emma Norman

 Foto: Emma Norman


Högskoleguru //Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0