Backup Karlsson rädda oss

Ännu en dag på studentVM, det började med att det regnade riktigt mycket. Men det blev finare värder tillslut.

Jag stod och knäppte bild efter bild, var uppe i något mellan 200 och 300 bilder på orienterare och diverse saker, sen händer något som är min värsta mardröm när man är ute och fotograferar sådant som man inte kan gå tillbaka och fotografera. Något knas händer med min kamera/minneskortet.
ALLA bilder försvinner!

Skulle bara föra över några få bilder till dator och då raderas alla från minnes kortet, ångest om något.
Men som tur var fanns ju backup karlsson :)  som hade tagit massor av bilder han med. Så det var tur så vi sitter inte och är helt körda idag.
Men tråkigt för mig ändå, känns som ju man slösat massa tid på att fotografera till ingen nytta.
Sådant som händer dock, allt kan inte gå som förväntar sig.

Så nu sitter jag på Scandic i Borlänge och ska redigera Jonas bilder så vi har något att skicka ikväll till FISU.

Jonas ska iväg och dokumentera VIP middagen som dem ska ha ikväll.. en sådan här grej är väldigt viktig från FISU:s sida att man dokumenterar.
Ted ska gå på WUOC puben ikväll och se vad som händer där.
Själv tänkte jag skriva lite intervjufrågor och se om jag kan få tag i Mattias Merz som vunnit två guld denna vecka.

aja nä bäst att jag återgår till jobbet!

dock får ni en bild på Ted i action när han pratar med Dr. José Luis Terreos

Hej Svejs / Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0