Vänskap - en möjlighet till framtiden

Då var det återigen fredag och fredag är nog min absoluta favoritdag på veckan. När man jobbar så är det sista arbetsdagen på veckan, tyvärr så är det inte alltid så i studierna då man själv får fördela sin arbetsgång och ibland gör några missar och får arbeta på helgen. Men den här helgen tänker jag vara ledig och bara slappna av. Nästa vecka är det jobb igen och sedan börjar vi närma oss skolstart så en vilohelg är jag nog värd. Helgen ska spenderas i vår fjärde största stad, Uppsala, där jag ska återförenas med gamla vänner. När man har studerat vid högskolan i tre år så lovar jag att man lär känna en hel del människor. Idag har jag vänner utspridda över hela Sverige. Anledningen till att jag tar upp detta är för att jag vill att ni blivande studenter ska få veta allt positivt med att studera på högskola eller universitet. Detta är det bästa jag tar med mig från min studietid, alla mina vänner. Självklart är det trist när man skiljs åt men möjligheterna att se allt som Sverige har att erbjuda stiger trots allt. Jag har vänner från norr i Piteå till söder i Malmö till öster på Gotland och till väst i Göteborg. Det är ju nästan så att man borde ta sig en resa genom Sverige och hälsa på allihop i ett svep. Detta är alltså ytterligare ett tips till er - lär känna så många som ni kan! Ni kommer ha oerhört stor nytta utav det i framtiden. Det handlar inte bara om vänskap och resor utan faktiskt om stora möjligheter i arbetslivet. Ju fler ni känner, desto större chans är det att ni får ett riktigt bra jobb genom kontakter.

Ha nu en riktigt skön helg! Snart börjar allvaret...



Kurbits!


Madelene

Kommentarer
Postat av: erik

kom in nu i urval 2, när får man då de svarta kuverten?

2009-08-07 @ 23:44:57
Postat av: hk

Jag har tänkt på det där, men vänner. Jag ska läsa till sjuksköterska på distans så jag tänkte höra om ni vet om man överhuvudtaget umgås med riktiga människor eller om jag kommer sitta här i mitt torp utan mänsklig kontakt i tre år?



Får nog köpa en hund isf.

2009-08-08 @ 10:59:51
Postat av: Jennifer

Erik; Du kan vara lugn, i semestertider tar, som känt, saker lite längre tid men det kommer inom kort!

2009-08-10 @ 11:32:54
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Madelene

hk; Att studera på distans är såklart lite annorlunda motför att studera på plats. Distans-studier blir vad man gör det till. Det kan ju vara så lyckat att någon i din klass sitter i en stad nära dig så att ni kan ses och studera tillsammans ändå. Annars tipsar jag om mail- och telefonkontakt med dina kurskamrater vilket är bättre än ingenting. I din utbildning ingår även praktik och då kommer du träffa en hel del människor, det kan jag lova!

2009-08-10 @ 11:38:41
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: hk

Jag bor i Falun, så är jag trots mina distansstudier välkommen på kåren?

2009-08-12 @ 16:18:14
Postat av: Jennifer

Kåren är till för alla studenter som betalt medlemsavgiften så du är varmt välkommen! Vill du vara med under introveckan så infinn dig på inskrivningsdagen den 24 augusti så är det bara att du hakar på så får du även lära känna massa människor.

2009-08-12 @ 16:30:58
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0