Vad står Dalahästen för?

Jag, Jennifer, har de senaste dagrana tagit emot ett gäng nya internationella studenter på Högskolan Dalarna från alla världens håll. Vissa var mer pratglada än andra vilket inte är så konstigt då några faktiskt har åkt över halva jordklotet för att komma hit till Sverige och Falun/Borlänge så vissa var ju ganksa så trötta (och alltså inte så pratsugna) när de väl kom hit och ville nog mest få tillgång till sitt rum och få sova i en säng. Men två studenter som jag skjussade, som är från Turkiet, var lite nyfikna på "de där röda hästarna som man ser överallt". För dem verkade det konstigt tror jag, en massa röda målade hästar som dyker upp lite var stans. För mig står Dalahästen för traditioner och så klart Dalarna. En röd kurbitsmålad Dalahäst representerar även Sverige, hur många Dalahästar finns det inte i alla souvenibutiker bland sverigeflaggor, älgskyltar och vykort på Drottningen. Vad står Dalahästen för dig?





Eftersom vår högskola ligger i Dalarna så finns ju även Dalahästen med på ett hörn även hos oss. När Vi är iväg och jobbar med Studentbanken så brukar vår "lilla" Dalahäst få följa med. Visst är han fin?


Här är vi ute på Runn Wiinter Week och jobbar i 20 minus i Februari.



Kurbits!


Jennifer


Kommentarer
Postat av: Ny student, Falun

Hejsan! Jag har en fråga, eller kanske snarare ett rop på konstaterande. Har äntligen lyckats hittat mitt schema i Fronter, och som jag förstått det kommer skolan att börja samtidigt som introduktionsveckorna?



Alltså kan jag inte delta på alla aktiviteter, eftersom att jag har föreläsningar?

2009-08-21 @ 23:07:45
Postat av: Madelene

Hej! Det ska inte krocka någonstans för de som har planerat inloppet har sett till så att inga föreläsningar ska vara samtidigt som aktiviteterna. Är du säker på att det är så? I så fall bör du höra av dig så detta kan ordnas.



Självklart ska alla kunna vara med på aktiviteterna!

2009-08-22 @ 11:55:50
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har för mig att de som läser Medie och kommunikation har en föreläsning på måndagen den 24:e som krockar men ni som ska läsa MKV, gå på denna föresläsning och återgå sedan till aktiviteterna. Era försare ska veta om detta och ska då anpassar de sig efter er.

2009-08-22 @ 13:20:14
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Ny student, Falun

Hej igen! Jag är just medie och kommunikationselev. Det krockar även på onsdagen 26:e om skattjakten är längre än 2 timmar, eller om det är så pass långt ifrån campus att vi inte hinner till föreläsningen vid 15. På fredagen den 28:e så börjar flottbygget och föreläsning samtidigt, alltså klockan 13 och på måndagen 31:e så börjar 10-kampen mitt i en föreläsning :(



2009-08-22 @ 21:16:06
Postat av: Jennifer

Oj, värsta vad det krocka då. Tanken är att inget ska krocka. Lärarna har blivit ombedda att inte sätta föreläsningar samtidigt och inte efter ett viss klockslag men tydligen har det blivit en miss här. Era fösare ska eller är redan medvetna om detta så ni kommer säkert få mer klarhet om hur ni ska göra imorgon!! Prata annars med era fösare imorgon om detta för självklart ska ni ju kunna vara med på alla kåraktiviteter om ni vill.



Lycka till och ha det hur roligt som helst!

2009-08-23 @ 10:52:32
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Angående introveckan igen; de föreläsningar som krockar med kårens schema kommer att streamas för alla ska kunna vara med på alla aktiviteter!

2009-08-23 @ 11:07:53
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0