Studieförsäkran

En vecka kvar! För er som är lediga uppmanar jag att passa på och njuta av dessa dagar, det är bara lugnet före stormen. För er som har fullt upp enda fram till inskrivningsdagen ber jag hålla hög växel igång för det lär behövas under första veckorna. Har ni ordnat allt smått innan terminstart? Idag var första dagen för mig att lämna studieförsäkran. Har ni gjort det? Studieförsäkran lämnas till CSN för att garantera dem om att man ska plugga så som man sagt i sin tidigare ansökan, en slags försäkran om att man faktiskt ska studera helt enkelt. Den kan tidigast lämnas till CSN en vecka före kursstart och för mig blev det idag, förmodligen för alla er också. Studieförsäkran kan antingen lämnas med e-legitimation på deras hemsida eller genom att skriva under pappret ni fått hemskickat och skicka det vidare till CSN. Det är denna studieförsäkran som sedan i kombination med er registrering på kursen gör att ni får ert första studiestöd.


Kurbits!


Madelene

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag ska läsa två fristående kurser nu till hösten och undrar om vi också ska vara med den 24e på hm..vad det nu kallas, inte upprop kanske men du fattar :P

2009-08-17 @ 13:14:09
Postat av: Madelene

Ni som studerar på distans och fristående kurser är välkomna på inskrivningsdagen men det är inte ett måste. Välkomstarrangemanget kommer att streamas liksom de föreläsningar som arrangeras av NLE under dagen och en länk till dessa kommer finnas på welcome- sidan. Så du gör som du vill :)

2009-08-17 @ 15:37:25
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen!



Jag undrar bara om det är säkert nu att vi som läser distans inte behöver vara där nere i Falun den 24 augusti inskrivningsdagen och att vi kan registrera oss på hemsidan istället?

2009-08-17 @ 18:06:34
Postat av: Anonym

Men man ska väl ändå vara på inskrivningen även om man läser på distans? Om man går ett distansprogram?

2009-08-17 @ 19:33:27
Postat av: jennifer

bara för att förtydliga det madelene skriver som svar så, ska man läsa distanskurser behöver man inte vara på plats i Falun/Borlänge på inskrivsningsdagen men man är ju självklart välkommen om man vill. man kan själv registrera sig på "mina sidor".

2009-08-18 @ 10:48:38
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Du seger att om man leser distanskurser kan man registrera sigpo mina sidor, men omman skalesa ett helt programpo distans kan man registrera sig po mian sidor ockso?



Uppskattar svar

2009-08-18 @ 18:47:13
Postat av: Anonym

Hej!



Du sa att man kan registrera sigpo mina sidor,menar du po studera.nu ellerpo du.se?



2009-08-18 @ 19:02:47
Postat av: Madelene

JA! Det går att registrera sig på mina sidor även om du läser ett program. Om du loggar in på "Mina sidor" så hittar du i sidomenyn under "Mina studier" din registrering på "Registrera mig".

2009-08-18 @ 19:02:58
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Madelene

Registreringen finns som sagt på du.se. På startsidan, i högra hörnet hittar du "Mina sidor"

2009-08-18 @ 19:04:33
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0