Andra urvalet

Andra urvalet är nu gjort och ännu fler har blivit antagna, men det finns fortfarande folk som står som reserv så det finns fortfrande hopp för er. Kolla upp när sista dagen att tacka ja till din reservplats så du inte missar din plats. Är lika viktigt att tacka nej om du inte vill ha din plats så att någon som är reserv och jättegärna vill in kan ta din plats.

Bara två veckor till inskrivningsdagen. Ni har väl koll på introveckan, Kolla annars upp schemat för Borlänge och Falun.


Kurbits!


Jennifer & Madelene

Kommentarer
Postat av: Nisse

Hej!



Jag hade bildjournalistprogrammet som första val, men är reserv 18 efter andra urvalet, och så blev jag antagen till mitt "andra" val mediekommunikation programmet nu och vill hellre ha mediekommunikation mitt andra val, ska jag tacka nej till bildjournalist då och hur gör jag? Det är ju inte sån stor chans att jag kommer in på 18 reserv platsen?

2009-08-10 @ 15:52:11
Postat av: Madelene

Nisse; Om du hellre vill gå mediekommunikation nu så tycker jag att du ska stryka dig från bildjournalistprogrammet och tacka ja till mediekommunikation. Att vara på plats 18 i det här skedet kan vara kritiskt. Du avgör själv hur du vill göra men jag tipsar dig verkligen om att tacka ja till mediekommmunikation. Om du tackar nej och inte kommer in på bildjournalistiken så står du utan utbildning i höst. Hoppas du vet hur du ska göra nu!

2009-08-10 @ 16:06:42
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Nisse

Men måste man tacka ja till mediekommunkation fast man är antagen? och hur tackar jag nej till bildjournalist?

2009-08-10 @ 16:15:39
Postat av: Jennifer

Du måste tacka ja till den plats du blivit antagen till, annars blir förlorar du din plats på mediekommunikation. Om du sen skulle bli antagen till bildjournalistiken så hör skolan av sig till dig och frågar dig vilken av dessa två utbildningar du vill läsa. Så helt enkelt gå in på studera.nu och tacka ja till mediekommunikation. Lycka till!

2009-08-10 @ 16:23:33
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Nisse

Men det går ju inte att tacka ja på studera.nu, det gjorde jag till första antagningen, för att då var jag 2 reserv på mediekommunikation och kom in på det nu i urval 2, men det jag undra var om man lära tack ja en gång till nu när jag är antagen..

2009-08-10 @ 16:31:54
Postat av: Madelene

Jag och Jennifer känner oss inte riktigt säkra på hur du ska göra. Det kan vara så att du inte behöver tacka ja när du redan gjort det en gång. För säkerhets skull tycker vi att du ska maila Marit Nybelius som är programansvarig för mediekommunikation och fråga henne hur du ska gå till väga. Marit når du på [email protected]



Hoppas hon kan hjälpa dig bättre annars får du höra av dig till oss igen så ska vi försöka hjälpa dig igen.

2009-08-10 @ 16:37:15
URL: http://hogskolandalarna.blogg.se/
Postat av: Nisse

Okej gjorde det nu...

2009-08-10 @ 16:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0