Fronter

Har du varit in på fronter och kollat upp ditt schema för din första delkurs? Du hittar fronter på du.se-sidan  högst upp till höger tillsammans med webmail och intranät. Klicka på fronter länken. Har du inte fått ditt användarkonto så logga in på fronter som gäst. För att hitta vilket kurs eller programrum som är det rätta för dig kan du välja i listan över kursrum eller programrum. Om du vill hitta schemat för din första delkurs väljer du Lista över kursrum. Välj sedan vilket ämne det gäller. Då kommer ytterligare en lista över vilka kurser det finns i det ämnet så där väljer du den kurs du ska läsa och vips så är du inne i rätt rum. Där ska du kunna hitta all information du behöver som schema, kursplan och nyheter. Låter det krångligt, kankse det men det är lätt som en plätt när man väl kommer in i det. När du väl börjar plugga kan du på fronter sen hitta uppgifter som läraren lagt upp där. Till föreläsningar kan äver Power point presentationer ligga där. Ofta ska även dina inlämnsingsuppgifter lämnas in via fronter. Så snart du har registrerat dig på din kurs kommer du automatiskt att få tillgång till ditt/dina kursrum när du loggar in med ditt användarnamn och lösenord i fronter.


Oj vad det låter krångligt det där.. Jag kankse stjälper mer än jag hjälper.. Hm, är visst lite snurrig idag. Ni får ursäkta mig men är mycket i mitt lilla huvud just nu.

Lycka till!

Kurbits!


Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0